Veelgestelde vragen

Heeft u vragen over de overdracht naar Lloyds Bank GmbH? Hieronder vindt u een overzicht van antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat het antwoord op uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.

Bank of Scotland plc werkt nu met een Europees paspoort dat bij onze bankvergunning in het Verenigd Koninkrijk hoort. Door het vertrek van het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie, is de verwachting dat dit Europese paspoort niet meer van toepassing is. Zonder paspoort mogen wij onze Nederlandse klanten niet meer van dienst zijn. Daarom zal Bank of Scotland plc de spaar- en hypotheekactiviteiten van haar Nederlandse en Duitse bijkantoren overdragen aan Lloyds Bank GmbH. Zo kunnen wij onze activiteiten op de Nederlandse markt voortzetten en onze klanten goed blijven bedienen.

Vanaf 25 maart 2019 zullen onze spaar- en hypotheekactiviteiten plaatsvinden onder de nieuwe bank, Lloyds Bank GmbH. Alle spaarrekeningen en hypotheken van Bank of Scotland plc worden overgedragen naar Lloyds Bank GmbH.

Uw hypotheek wordt overgedragen aan Lloyds Bank GmbH. De product- en acceptatievoorwaarden blijven gelijk en de naam van uw hypotheek blijft ongewijzigd. Na de overdracht kunt u voor informatie terecht op LloydsBank.nl. Daar kunt u inloggen op Mijn Hypotheek, uw persoonlijke hypotheekomgeving. U kunt vanzelfsprekend contact blijven opnemen met onze klantenservice. De telefoon nemen we vanaf 25 maart op met ‘Lloyds Bank’. 

U ontvangt vanaf 25 maart 2019 alle correspondentie van Lloyds Bank GmbH. Maar de naam van uw hypotheek verandert niet. Zo blijft de ‘Bank of Scotland Hypotheek’ de ‘Bank of Scotland Hypotheek’. Ook de Easy Hypotheek, de Budget Hypotheek en de Economy Hypotheek veranderen niet van naam. Nieuw is dat u voortaan naar LloydsBank.nl gaat om in te loggen op uw persoonlijke hypotheekomgeving.

Vanaf 25 maart zijn wij bereikbaar via telefoonnummer 020 200 83 88, ma-do 8:30-20:00 en vr 8:30-17:30 uur. E-mail hypotheken@LloydsBank.nl. Op LloydsBank.nl kunt u inloggen op uw persoonlijke hypotheekomgeving.

Ja, dat kan, de mogelijkheden voor oversluiten in de toekomst zijn niet anders dan op dit moment. Houdt u wel, net als nu, rekening met een mogelijke vergoeding voor vervroegde aflossing en kosten voor herfinanciering.

Vanzelfsprekend. Dezelfde mensen blijven voor u werken. Wij blijven met u corresponderen in het Nederlands. Ook kunt u nog steeds contact opnemen met ons kantoor in Nederland. Onze contactgegevens wijzigen wel. Vanaf 25 maart zijn wij bereikbaar via telefoonnummer 020 200 83 88, ma-do 8:30-20:00 en vr 8:30-17:30 uur. E-mail hypotheken@LloydsBank.nl. Onze website is LloydsBank.nl, daar kunt u ook inloggen op uw persoonlijke hypotheekomgeving.

De nieuwe bank zal onder toezicht komen van de Duitse toezichthouder Bundesanstalt für Finanzdienstleistungsaufsicht (Bafin).

In Nederland dient Lloyds Bank zich te houden aan de in Nederland geldende wet- en regelgeving. Hierop wordt door onder meer DNB en AFM toezicht gehouden.

Vragen? Bel gratis 0800 888 88 22

Bereikbaar van maandag - donderdag van 08.30u tot 20.00u en vrijdag van 08.30u tot 17.30u. Of wij bellen u op een moment dat het u goed uitkomt.